Recents in Beach

Masalah Gearbox Nissan Grand Livina



Masalah Gearbox Nissan Grand Livina
Nissan Grand Livina


Mari kami kongsikan 10 masalah utama yang sering terjadi pada gearbox Nissan Grand Livina:

(1) Jerking atau rasa bergetar saat kenderaan bergerak, yang terjadi disebabkan adanya gangguan pada sistem transmisi atau peralihan gear yang tidak berfungsi dengan baik.

(2) Bunyi berisik dari gearbox saat kenderaan bergerak, yang menunjukkan ada masalah pada sistem peralihan gear atau bearing.

(3) Kesukaran dalam memindahkan gear, yang terjadi kerana masalah pada coupling atau sistem peralihan gear.

(4) Gear yang terlepas dengan sendirinya saat kenderaan sedang bergerak, yang dapat menjadi tanda kerosakan pada sistem peralihan gear atau coupling.

(5) Kenderaan sukar bergerak saat menukar gear, ini dapat disebabkan oleh masalah pada sistem coupling atau peralihan gear.

(6) Waktu peralihan gear yang lama (delay) atau tidak lancar, yang dapat disebabkan oleh adanya gangguan pada sistem transmisi.

(7) Masalah pada sistem sensor pada gearbox, yang dapat mengakibatkan kenderaan berjalan tidak stabil atau kehilangan daya/ kuasa ketika diperlukan.

(8) Kerosakan pada cakra coupling atau plate, yang dapat mengakibatkan masalah pada sistem peralihan gear.

(9) Suhu gearbox yang terlalu panas, yang dapat mengakibatkan kerosakan pada komponen gearbox dan kesan pada prestasi kenderaan secara keseluruhan.

(10) Masalah pada minyak gearbox (ATF), seperti kehabisan minyak atau minyak yang tercemar, yang dapat mengakibatkan kerosakan pada komponen gearbox dan ini akan mengurangkan jangka hayat kenderaan.



Nissan Grand Livina ATF 


Kalau anda ada masalah diatas dan hendak kami periksa, sila datang ke Bengkel Dryv atau terus hubungi kami.





Catat Ulasan

0 Ulasan